online test çöz

2013 2014 11. SINIF DİL VE ANLATIM YAZILI SORULARI

UYARI: DOSYALARI GÖRÜNTÜLEMEK VE İNDİREBİLMEK İÇİN GOOGLE HESABINIZDAN (GMAİL) OTURUM AÇMANIZ GEREKLİDİR.. GOOGLE HESABINIZ YOKSA TIKLADIĞINIZ LİNKTE GİTTİĞİNİZ SAYFANIN SAĞ ÜST KÖŞESİNDEN gmail HESABINIZI AÇABİLİRSİNİZ.. NASIL İNDİRİRİM? Google driver'da döküman indirmek çocuk oyuncağı.. İndiremeyenler aşağıdaki resimleri inceleyebilirler..   HEMEN İNDİRMEK İÇİN AŞAĞIDAKİ BAĞLANTILARI KULLANIN.. BAŞARILAR.. 11. SINIF DİL VE ANLATIM YAZILI SORULARI   1. DÖNEM YAZILI SORULARI   Yazılı 1 Yazılı 2 Yazılı  3 Yazılı 1 Yazılı 2 Yazılı  3 Yazılı 1 Yazılı 2 Yazılı  3   2. DÖNEM YAZILI SORULARI Yazılı 1 Yazılı 2 Yazılı  3         ...

2013 2014 5. SINIF (Fen ve teknoloji) YAZILI SORULARI

UYARI: DOSYALARI GÖRÜNTÜLEMEK VE İNDİREBİLMEK İÇİN GOOGLE HESABINIZDAN (GMAİL) OTURUM AÇMANIZ GEREKLİDİR.. GOOGLE HESABINIZ YOKSA TIKLADIĞINIZ LİNKTE GİTTİĞİNİZ SAYFANIN SAĞ ÜST KÖŞESİNDEN gmail HESABINIZI AÇABİLİRSİNİZ.. NASIL İNDİRİRİM? Google driver'da döküman indirmek çocuk oyuncağı.. İndiremeyenler aşağıdaki resimleri inceleyebilirler..   HEMEN İNDİRMEK İÇİN AŞAĞIDAKİ BAĞLANTILARI KULLANIN.. BAŞARILAR.. Fen ve Teknoloji Yazılı soruları 1 DÖNEM 2.DÖNEM 1.Yazılı 2.Yazılı 3.Yazılı 1.Yazılı 2.Yazılı 3.Yazılı Fen1 Fen2 Fen3 Fen1 Fen2 Fen3 Fen1 Fen2 Fen3 Fen1 Fen2 Fen3 Fen1 Fen2 Fen3 Fen1 Fen2 Fen3 Fen1 Fen2 Fen3 Fen1 Fen2 Fen3 Fen1 Fen2 Fen3 Fen1 Fen2 Fen3 Fen1 Fen2 Fen3 Fen1 Fen2 Fen3 Fen1 Fen2 Fen3 Fen1 Fen2 Fen3 Fen1 Fen2 Fen3 Fen1 Fen2 Fen3 Fen1 Fen2 Fen3 Fen1 Fen2 Fen3 Fen1 Fen2 Fen3 Fen1 Fen2 Fen3 Fen1 Fen2 Fen3 Fen1 Fen2 Fen3 Fen1 Fen2 Fen3 Fen1 Fen2 Fen3 Fen1 Fen2 ...

2013 2014 7. SINIF Bilişim Teknolojileri Öğrenci Çalışma Kitabı

        Diğer sayfalarımızı kontrol edebilirsiniz. İlgili kitabı Milli Eğitim Bakanlığının İnternet sitesinde tek tıkla indirebilirsiniz. Başarılar.  

2013 2014 7. SINIF SOSYAL DERS VE ÖĞRENCİ ÇALIŞMA KİTABI İNDİR

        Diğer sayfalarımızı kontrol edebilirsiniz. İlgili kitabı Milli Eğitim Bakanlığının İnternet sitesinde tek tıkla indirebilirsiniz. Başarılar.  

2014 8. SINIF İNGİLİZCE ÇALIŞMA KİTABI CEVAPLARI MEB PASİFİK DİK

UYARI: PASİFİK, MEB VE DİKEY YAYINEVİ CEVAPLARI AŞAĞIDADIR. ZAMANLA DİĞER BÖLÜMLERDE SİZ ÖDEVLERİNİZİ ALMADAN EKLENECEK. BİZİ TAKİP EDİN..   8. Sınıf İngilizce Çalışma Kitabı Cevapları Pasifik Yayınları Sayfa 1 Sayfa 2 Sayfa 3 Sayfa 4 Sayfa 5 Sayfa 6 Sayfa 7 Sayfa 8 Sayfa 9 Sayfa 10 Sayfa 11 Sayfa 12 Sayfa 13 Sayfa 14 Sayfa 15 Sayfa 16 Sayfa 17 Sayfa 18 Sayfa 19 Sayfa 20 Sayfa 21 Sayfa 22 Sayfa 23 Sayfa 24 Sayfa 25 Sayfa 26 Sayfa 27 Sayfa 28 Sayfa 29 Sayfa 30 Sayfa 31 Sayfa 32 Sayfa 33 Sayfa 34 Sayfa 35 Sayfa 36 Sayfa 37 Sayfa 38 Sayfa 39 Sayfa 40 Sayfa 41 Sayfa 42 Sayfa 43 Sayfa 44 Sayfa 45 Sayfa 46 Sayfa 47 Sayfa 48 Sayfa 49 Sayfa 50 Sayfa 51 Sayfa 52 Sayfa 53 Sayfa 54 Sayfa 55 Sayfa 56 Sayfa 57 Sayfa 58 Sayfa 59 Sayfa 60 Sayfa 61 Sayfa 62 Sayfa 63 Sayfa 64 Sayfa 65 Sayfa 66 Sayfa 67 Sayfa 68 Sayfa 69 Sayfa 70 Sayfa 71 Sayfa 72 Sayfa 73 Sayfa 74 Sayfa 75 Sayfa 76 Sayfa 77 Sayfa 78 Sayfa 80 Sayfa 81 Sayfa 82   8. Sınıf İngilizce Çalışma Kitabı Cevapları Dikey Yayınları Sayfa 10 Sayfa 11 Sayfa 12 Sayfa 13 Sayfa 14 Sayfa 15 Sayfa 16 Sayfa 17 Sayfa 18 Sayfa 19 Sayfa 20 Sayfa 21 Sayfa 22 Sayfa 23 Sayfa 24 Sayfa 25 Sayfa 26 Sayfa 27 Sayfa 28 Sayfa 29 Sayfa 30 Sayfa 31 Sayfa 32 Sayfa 33 Sayfa 34 Sayfa 35 Sayfa 36 Sayfa 37 Sayfa 38 Sayfa 39 Sayfa 40 Sayfa 41 Sayfa 42 Sayfa 43 Sayfa 44 Sayfa 45 Sayfa 46 Sayfa 48 Sayfa 49 Sayfa 50 Sayfa 51 Sayfa 53 Sayfa 54 Sayfa 55 Sayfa 57 Sayfa 58 Sayfa 59 Sayfa 60 Sayfa 61 Sayfa 62 Sayfa 63 Sayfa 64 Sayfa 65 Sayfa 66 Sayfa 67 Sayfa 69 Sayfa 70 Sayfa 71 Sayfa 72   MEB YAYINEVİ Sayfa 8 Sayfa 10 Sayfa 12 Sayfa 13 Sayfa 14 Sayfa 15 Sayfa 16 Sayfa 17 Sayfa 18 Sa...

2013 2014 10.sınıf Dil ve Anlatım Ekoyay Yayıncılık cevapları

  Öyküleyici anlatımda öncelikle bulunması gereken ögedir. Anlatım, bir ana olay ile birçok yardımcı olay arasında kurulan ilişkilerle yapılır. Ana olay üç evrede anlatılır: Serim, düğüm, çözüm. Serim: Öyküleyici anlatımda "giriş" bölümüdür. Bu bölüm ana olayın başlangıcıdır. Öyküde yer alacak kişiler, olayın geçtiği yer ve zaman tanıtılır. Düğüm bölümünden kısa, çözüm bölümünden uzun bir bölümdür. Düğüm: Bu bölümde bir yandan ana olay yardımcı olaylarla genişlerken, bir yandan da dinleyici ya da okuyucuda merak uyandırılır. Uzun bir bölümdür. Bölümün uzunluğu ne olursa olsun, uyandırılan merağın sonuna kadar sürmesi sağlanmalıdır. Çözüm: Diğer bölümlerde uyandırılan merağın giderildiği, soruların karşılık bulduğu bölümdür. Anlatının en kısa bölümüdür. 2-Özellikleri:  Olay, kişi, mekân ve zaman ortak öğeleridir.  Olaylar birinci şahsın ağzından anlatılabilir. (Anlatıcı olay kahramanlarından biridir)  Sanat metinleri öyküleyici anlatımla yazılır.  Olaylar ilahi bakış açısıyla anlatılabilir.  Olaylar 3.şahsın ağzından anlatılabilir.(Olan biten bir kamera sessizliğiyle izlenip anlatılır  Kişi, mekân ve zaman olay ve olay örgüsünü oluşturmak için kullanılan ögelerdir.  Öyküleyici anlatım hikâye, roman, anı, söyleşi, görüşme(mülakat) gibi metin türlerinde kullanılır.  Öyküleyici anlatımda bir olayın olması şarttır.  Yaşanmış olaylarda olay zincir, kurgulanmış olaylarda olay zinciri vardır.  3.Şahıs anlatımda anlatıcı her şeyi bilir.  Öyküleyici a...

20.YY.DA ORTAYA ÇIKAN AKIMLAR

20.YY.DA ORTAYA ÇIKAN AKIMLAR                                    EMPRESYONİZM   İzlenimcilik.19. yy.da ortaya çıkmıştır. Edebiyatta ve resimde gelişerek bütün güzel sanatları etkilemiştir. Dış dünyada görülen varlığın gerçek yönü değil, kişide bıraktığı izlenimler önemlidir. bu nedenle anlatılan dış dünya değil, dış dünyadaki varlıkların hayale bürünmüş izlenimleridir. Aslında dış âleme, oradaki varlıklara ve nesnelere karşı ilgisizdirler. Anlam belirginliğinden çok kapalılık yeğlenmiştir, anlamın yoruma uygun olması beklenmiştir. Sanatın amacı birtakım gerçekleri yansıtmak değildir Gerçekler kişilere göre değişir ve kişisel değer kazanır   Önemli temsilcileri   Verlaine, Rimbaud, Rilke, Concourd Kardeşler, Joyce   Türk edebiyatında   Ahmet Haşim, Cenap Şahabettin, Ahmet Muhip Dıranas                  Kübizm   20. yy.ın başında Empresyonizme tepki olarak ortaya çıkmıştır. Daha sonra resimde kendini göstermiştir. Devamlı ve değişmez olan eşyanın özünün tasvirine çaba gösterir. Eşyanın dış görünüşüyle birlikte özünün de gösterilmesi gerekir. Yalnız dış görünüş değil, duygular da anlatılmalıdır. Temsilcileri A. Salmon, Mak Jacob, J. Cocteau    &...

BATI EDEBİYATINDA EDEBÎ AKIMLAR

         BATI EDEBİYATINDA EDEBÎ AKIMLAR     Bu bölümde Rönesans’tan sonra Batı edebiyatların- da  ortaya  çıkan edebî akımlar ve bu akımların temsilcileri üzerinde Durulacaktır.    Rönesans’tan (yeniden doğuş) Montaigne, Cervantes ve Shakespeare çok etkilendiler.        Avrupa klâsik edebiyatı Rönesans’la başlamıştır. Rönesans’la birlikte ortaya çıkan hümanizm, eski Yunan sanatına ve edebiyatına yöneldi.      Hümanistler, insan sevgisini ve değişmeyen temel insanı ele aldılar. İtalyan Dante, hümanizmin temsilcisi sayılır.                        KLÂSİSİZM  17. yy. da Fransa'da ortaya çıkmıştır.“1660 ekolü” diye de bilinir.  “Klâsisizm”, kuralcı sanat yolu demektir. Eski klâsik edebiyatların yeniden işlenmesi ve yorumlanması sonucu 17. yüzyılın ortaları ve 18. yüzyılın sonunda bu akım görüldü. -Tiyatro ve şiirde başarılı olmuştur. -Sanatçılar, Eski Yunan ve Lâtin edebiyatlarını kendilerine örnek olarak seçmişlerdir. Klâsik edebiyat, Yunan ve     İdeal insanlar kullanıldığı gibi, iyi-kötü, güzel-çirkin, yanlış-doğru çatıştırılmış, kahramanlar ya iyi ya da kötüyü temsil etmişlerdir. Soyut tipler yerine, somut, yaşayan tipler seçilmiştir. Üç birlik kuralı kırılmış ve bu da tiyatroda dram türünü geliştirmiştir....

MİLLİ EDEBİYAT YAZAR VE ŞAİRLERİ

MİLLİ EDEBİYAT YAZAR VE ŞAİRLERİ            Ömer SEYFETTİN         Maupassant tarzı realist hikâyeleriyle ünlüdür. Sade bir dille yazar. Hikâyelerde şahısların ruh tahlilleri yerine olaylar arasında bağ kurmaya çalışır.         Konu olarak çocukluk anıları, tarihi olaylar ve Türklere balkanlarda uygulanan zulümler ağır basar.         Hikâyeleri beklenmedik bir biçimde biter. Şiirleri de vardır ama tanıtıcı özelliği hikâyeciliğidir.  Ünlü Hikaye Kitapları: Bomba, Beyaz Lale, Gizli Mabet, Yüksek Ökçeler, Yalnız Efe, Efruz Bey(Batı hayranı birisi), Harem, Bizim Eshab-ı Kehfimiz, Bahar ve Kelebekler(Bu hikayede bir genç kızın eskiyi savunan ninesiyle çatışması vardır) Ünlü Hikâyeleri: Başını Vermeyen Şehit, Pembe İncili Kaftan, Kütük, Bomba, Kaşağı, Teke Tek, Falaka, Kızıl Elma Neresi                       Reşat Nuri GÜNTEKİN   (1889-1956)            Eserlerinde Anadolu ve Anadolu insanını işlemiştir. Dil sade ve yapmacıksız günlük konuşma dilidir. Baba mesleği askerlik kendi mesleği müfettişlik olduğu için Anadolu’yu iyi tanımıştır. Bundan Anadolu Notları adında gezi yazısı çıkar. Eserlerinde genellikle kahraman olarak öğretmenleri seçer.              Eserleri     Çalıkuşu: Feride adındak...

FECR-İ ATİ TOPLULUĞU SANATÇILARI

FECR-İ ATİ TOPLULUĞU SANATÇILARI                         Ahmet HAŞİM  (1884-1933)        Fecr-i Ati anlayışını döneminde Milli Edebiyatın çokça revaçta olmasına rağmen değiştirmemiştir. Ne şiir ne de dil anlayışında sapma olmamıştır. Ancak dilde sadeleşme fikrini nesirlerinde kullandığı sade dilde görürüz.Hatta bu dil bazen milli edebiyatın dilinden bile sadedir.       Ahmet Haşim, şiir görüşlerini şöyle açıklar; Şair ne bir hakikat habercisi ne bir belagatli insan ne de bir kanun koyucusudur. Şairin lisanı nesir gibi anlaşılmak için değil, duyulmak için vücuda getirilmiş, musiki ile söz arasında sözden ziyade musikiye yakın bir dildir. Şiir nesre çevrilemeyen bir nazımdır. Şiir hikâye değil sessiz bir şarkıdır.         Görüldüğü gibi Haşim, şiirde anlamın değil söyleyişin önemli olduğunu söylemiş ve şiirlerini bir ses güzelliği oluşturmak için yazmıştır O “Şiirde anlam aramak kanaryayı eti için kesmeye benzer. Der. Serbest müstezat kulanmış, aruzu ahengin kaynağı görmüş ve heceyi hiç kullanmamıştır.          Konu olarak akşam, gurup, şafak, gece, mehtap, yıldızlar, göller ormanlar yer alır. Şiiri sembolist sayılmasa da söyleyiş olarak anlatım olarak onu çağrıştırır. En azından Haşim’in şiirinde sembol kullanımı çoktur. Fakat gerçekten kaçış, hayale, akşam vakitlerine, yalnızlığa ve bezginliğe sığınış onu sembolizme yaklaştırır. Aslında bütün bunların kökeninde onun y&uum...

TÜRK EDEBİYATINDA İLK’LER

                         TÜRK EDEBİYATINDA İLK’LER                                        * İlk alfabemiz: Göktürk Alfabesi * İlk yazılı eser ve Türk adının geçtiği ilk Türkçe metin: Orhun Abideleri * İlk Türk yazarı: Yolluğ Tigin * Bilinen ilk Türk şairi: Aprınçur Tigin * İlk mesnevi, Türkçe yazılan ilk kitap, ilk siyasetname, ilk didaktik şiir örneğimiz ve aruzla yazılan ilk eserimiz: Kutadgu Bilig – Yusuf Has Hacip * İlk Türk dili sözlüğü: Divan-ı Lügati’t Türk – Kaşgarlı Mahmut * İlk Türkçe sözlük: Şemsettin Sami - Kamus-ı Türki * İlk Tezkire (biyografik eser) : Mecalisü’n Nefais – Ali Şir Nevâi * İlk hamse yazarı: Ali Şir Nevai * İlk hatıra kitabı: Babürşah /Babürname * İlk seyahatname: MİR’ATÜL MEMALİK / SEYDİ ALİ REİS * Tasavvuf konulu ilk şiirler ve tekke şiirinin babası: Divan- ı Hikmet – Hoca Ahmet Yesevi * Fabl türü ilk eser: Harnâme – Şeyhi * İlk Türk destanı: Alp Er Tunga Destanı * Dünyanın bilinen ilk destanı: Sümerlerin Gılgamış Destanı * Dünyanın halen yaşayan, en büyük ve ilk Müslüman Türk Destanı: Kırgızların Manas Destanı * İlk divan şairi: Hoca Dehhani  * Şarkı nazım şeklini oluşturan: NEDİM  * Divan Edebiyatında mahallileşme akımının temsilcisi: Nedim * Süslü nesrin ilk temsilcisi: Sinan Paşa * İlk bibliyografya: Keşfü’z Zünun /Kâtip Çel...

Divan edebiyatı nazım türleri

             Divan Edebiyatı Nazım Türleri   Gazel:Sözlük anlamı kadınlarla aşk üzerine sohbet etmek anlamına gelir. Divan edebiyatının en önemli nazım türüdür.Aşk,güzellik.doğa ve şarap konularını işler.Aruzun her kalıbıyla yazılırlar. 5-15 beyitten oluşur.İlk beyte matla,son beyte makta,en güzel beytine beytül gazel şairin adının geçtiği beyte taç beyit denir. a ,a - b,a-c,a-ea-da şeklinde kafiyelenir.     Kaside: Teşbib,girizgah,methiye,fahriye ve dua olmak üzere beş bölümden oluşur.Divan edebiyatının bir şeyler anlatmaya özgü türüdür.33-99 beyitten oluşur.Kasideler nesib bölümünde işlenen konulara göre adlandırılırlar.Bahariyye,ramazaniyye gibi.                              Rediflerine göre su kasidesi,sühan kasidesi,gül kasidesi          Kasideler konularına göre şu çeşitlere ayrılır: Allah’ı varlığını birliğini anlatanlara Tevhit Allah a yalvarmak için yazılanlara Münacat Peygamberimizi anlatmak için yazılanlara Naat Devrin ileri gelenlerini övmek için yazılanlara Methiye Sevilen insanların ölümünden sonra duyulan acıları anlatmak için yazılanlara Mersiye denir.       Mesnevi: Divan edebiyatında hikaye,roman yerine kullanılan türdür. Beyitler halinde yazılır ve beyit sayısı sınırsızdır.Aşk hikayeleri,dini öyküler ve destanlar bu türde yazılmış eserlerdir. Her beyt kendi arasında uyaklıdır.     Divan edebiyatının diğer nazım şunalrdır:kıt’a,rubai,tuyuğ,murabba şarkı,terkib-i bent...

Divan Edebiyatı Şairleri

           Divan Edebiyatı Şairleri       Hoca Dehhani: 13.yy.da yaşamıştır. Anadolu’da divan edebiyatının temelini atmıştır. Farsça ve Anadolu Türkçesi’yle şiirler yazmıştır. En önemli eseri Selçuk Şehnamesidir.       Şeyhi: Divan şiirinin ilk ustalarındandır. Hüsrev ü Şirin ve Harname  adlı eserleri vardır.        Ali Şir Nevai: Devlet adamı ve edebiyatçıdır.Türkçe’nin güzelliklerini anlatmak için ve onun farsçadan üstün olduğunu göstermek için Muhakemetül Lügateyn adlı eseri yazmıştır.Diğer eserleri Mecalisün Nefais,Mizanül Evzandır.Ayrıca hamseleri de vardır. Türkiye dışında yaşamıştır.         Fuzuli: 16.yy. en önemli divan şairlerindendir. Su Kasidesi ve Leyla vü Mecnun adlı mesnevisi önemlidir.Azerilehçesini kullanmış ve din dışı konularda eserler vermiştir.Diğer eserleri Hadikatüs Süeda ve Şikayetname,Rind Zahid,Beng ü Bade’dir.Türkiye dışında yaşamış divan edebiyatı          yazarlarındandır Aşk ıstırabının insanı olgunlaştırdığını düşünmüştür. Acı çekmekten zevk alır.       Baki: Divan’ı ve Kanuni Mersiyesi ile ünlüdür. Usta bir şairdir. Dünya zevklerini ve doğa güzelliklerini konu edinmiştir. Divan şiirinin konu ve sanatlı anlatımına bağlı kalmıştır. Şeyhülislam olmak istemiş ama olamamıştır. İyi bir medrese eğitimi görmüştür.Sultanü’ş Şuara (şairlerin sultanı) ünvanı verilmiştir.      Nef’i: 16-17.yy da yaşamış bir divan edebiyatı şairidir. Didaktik şiirin ustasıdır. İnsan yaşamını ve ki...

AŞIK EDEBİYATI OZANLARI

                          Âşık Edebiyatı Ozanları           Karacaoğlan:17.yy.da yaşadığı sanılır.Uçarılığı,özgürlüğe düşkünlüğü,İnsancıllığı,  özentisiz duru ve ahenkli söyleyişi ile en büyük halk ozanlarındandır.Güney-Güneydoğu Anadolu’da yaşadığı varsayılır. Hece ölçüsünü kullanmış sade konuşma dilini kullanmıştır.  Divan edebiyatından etkilenmemiştir.                    Köroğlu:16.yy.da yaşamıştır. Kavganın, direnişin ve özgürlüğün sembolüdür.Coşkulu,gür sesli bir söyleyişi vardır.Dostluk,mertlik, aşk özgürlük,doğa sevgisi temel konularıdır.Hece ölçüsünü kullanmıştır. Divan edebiyatından etkilenmemiştir. egitimhaane.blogcu.com          Dadaloğlu:19yy.ozanlarındandır. Göçebelerin yerleşik hayata geçirilmesine karşı direnmenin ozanıdır. “Ferman padişahın dağlar bizimdir.” Sözü meşhurdur. İçli bir dili vardır. Türkü ustasıdır. Destan varsağı ve semai de yazmıştır. Yiğitçe ve özgürce söyleyiş hakimdir şiirlerinde.         Dertli: Fuzuli, Gevheri ve Aşık Ömer’den etkilenmiştir. Aruzla yazdığı gazel ve divanları vardır. Hece ölçüsüyle Koşma, semai, nefes Ve devriye yazmıştır.         Bayburtlu Zihni:Medrese eğitimi görmüş, divan katipliği ve çeşitli memurluklar yapan şair kaside, naat, gazelden oluşan bir divanı ve sergüzeşt adlı mesnevisi var...

HALK EDEBİYATI KOŞMA GÜZELLEME AĞIT TAŞLAMA

HALK EDEBİYATI       İslamiyet öncesi Türk edebiyatının bir devamı niteliğindedir. Geniş halk kitlelerin edebiyatıdır. Kendi içinde üç gruba ayrılır.             a)Anonim Halk Edebiyatı      Söyleyeni belli olmayan, halkın ortak ürünü olarak kabul edilen bir edebiyattır. Biçim ve içerik bakımından aşık edebiyatına benzer. Mani, ağıt destan.türkü,tekerleme,atasözleri,fıkra,masal,halk oyunları,karagöz oyunu, halk hikayeleri,ninniler,bilmeceler,ortaoyunu bu edebiyatın ürünleridir. -En çok yarım kafiye kullanılmıştır. -Dili yalın akıcı bir dildir. -Mecazlara ve diğer söz sanatlarına fazla yer verilmez. -Aşk,ölüm,ayrılık acısı,tabiat sevgisi,yiğitlik,Toplumsal aksaklık gibi konuları işlenir. Türleri: 1-KOŞMA:11’li hece ölçüsüyle söylenir. Lirik şiirlerdir. Aşık edebiyatının temel nazım birimidir.Aşk,doğa,güzellik,yiğitlik ölüm ve eleştiri gibi konuları işler.Yarım,tam ve zengin uyaklar en çok kullanılan uyaklardır. Dört tane türü vardır. Bunlar:   Güzelleme:  sevgi aşk konularını işler Koçaklama: Kahramanlık konusunu işler Ağıt: Sözlü edb. Sagu Taşlama: Divan edebiyatında hiciv günümüzde eleştiri denir. Kişi ve toplumun aksak yanlarını dile getirir. egitimhaane.blogcu.com       2-SEMAİ: 8’li hece ölçüsüyle söylenen lirik şiirlere denir.Koşma ile konuları aynıdır.Karacaoğlan bu türün en büyük ustasıdır..      3-VARSAĞI: 8’li hece ölçüsüyle söylenen lirik şiirlerdir. Konuları koşma ve semai ile ortaktır. Bre! Hey! Be hey! Gibi ünlemlerin kul...